4. joulukuuta 2011

4.12.2011

Mulle jää aika helposti joistakin tilanteista joku biisi mieleen, muodostuu sellasia muistobiisejä mitkä herättää erilaisia tunteita. Aina kun joku se tietty biisi alkaa soimaan radiosta, mun mieleen tulee siinä silmän räpäyksessä se tietty hetki menneestä. Alla luetellut kappaleen on vaan poimintoja...

"Suuttumaan 
et sä mua saa,
suuttumaan 
et saa mua milloinkaan..."
Janne Hurme:Suuttumaan-ehdottomasti mun ja mun nuoremman isosiskon biisi :D Sisko tiesi varsin hyvin pienempänä millä mut sai suuttumaan, mutt aina sitä oli pakko härnätä laulamalla tätä. Varsinkin niillä älyttömän pitkiltä tuntuvilla mummola-reissuilla (matkaa mummolaan oli sillon joku 15km :P).

"Sinä lähdit pois,
minä katselin parvekkeelta 
loittonevaa selkääsi,
kiersit vesilammikot..."
Ultra Bran Sinä lähdit pois biisi ei yllättäen liity minkään suhteen loppumiseen-tavallaan... Kyseinen biisi herättää haikean muiston ala-aste ajoista, siitä kun tytöt ja pojat pysty oleen kavereita kenenkään kuvittelematta mitään enempää. Olin hakemassa yhtä luokkalaistani poikaa ulos leikkiin ja siinä kun venasin rappukäytävässä, kuulin sisältä ton biisin ja jotenkin se vaan jäi mieleen. Ehkä senkin takia, kun se oli ainoo kerta kun uskalsin hakee ko.poikaa ulos.

"Hei mummo,
mitä kuuluu sinne teille,
me lomalla taas tullan pohjoiseen,..."
Suvi Teräsniskan Mummo-biisi on yks koskettavimmista biiseistä mitä tiiän. Eikä vaan sen takii ett se tuo mieleen yhen mun parhaista kavereista. Yhteen aikaan yökyläilin tosi tiiviistä hänen luonaan ja saatettiin lähtee yhtäkkiä ihan päämäärättömästi ajeleen. Eräskin kerta kun oltiin tulossa jos takasin päin, oli aika pimeetä jo, just tällästa lumetonta talviaikaa kun toi biisi tuli radiosta. Kaveri käänsi vähän lisää volumee ja siinä me sit ajeltiin kolmisen minuuttia ihan hiljaa. Mä kuuntelin biisin sanoja ja nielin kyyneliä, kaveri tais keskittyä ajamiseen.

"Olla onnellinen saan hetken sen,
kun kuulla sun äänesi saan.
Silloin silmäni sulkea tahdon
ja kulkea jaksan mun polkua vaan..."
Yön Parrasvalot biisi muistuttaa mua suhteesta Juden kaa. Ekaa kertaa olin rakastunu ja nautin jo pelkän suhteen salailunkin takia siitä vähäisestä ajasta minkä me ehittiin jakaa. Oltiin tuon Mummo-biisin ihmisen kodissa tämän ollessa töissä, kuunneltiin musaa ja katteltiin telkkaa. Jätkä söi nälkäänsä suklaakonvehteja, kun mä ne muka takavarikoin (vedoten jääkaapissa olevaan kunnon ruokaan) niin sain kerjättyä itelleni kutitushyökkäyksen-ja meinasin pudota sohvalta :D

"Kaksi maailman kauneinta, 
 kaksi maailman herkintä
Kaksi maailman pienintä 

ja tärkeintä sydäntä..."
Jipun Kaksi kauneinta muistuttaa pienestä kaveriporukasta lukioajoilta-ja etenkin porukan toisesta tytöstä. Välillä oltiin niin hyvää pataa, sillonkin kun juostiin Euromarketin käytävillä hoilaamassa tätä biisiä, mutt välillä ystävyyteen tuli syviä railoja. Tällä hetkellä railo on niin syvä, ett tuskin koskaan arpeutuu.

"Oot aamulla poissa, 
illalla kuppiloissa.
Sieltä löydät sä onnen 
tai menetät sen..."
Tää biisi (Protoni: Petollinen) muistuttaa mua yhestä poitsusta kenen kaa oli pientä sutinaa jossain vaiheessa. Suhdetta ei kumminkaan ikinä rakentunu kun jätkä oli just täyttäny 18 ja oleili vaan baareissa minne mä en sillon viel päässy. Toisten on vaan kauheen vaikee ymmärtää ett jos on sovittu tapaaminen, sinne tullaan ettei tarvi soitella perään-ja selitykseks ei kelpaa just tilattu olut.

"Toni viikinki halme,
tahdon kuulla ne irtoperkeleet.
Toni viikinki halme,
mömmöt kurkkuun ja piikki perseeseen..."
Viime lukukaudesta Ammattistartilla muistuttaa paljon sillon luukutettu Matin Keho-biisi. Aina kun ope lähti luokasta niin eikö meillä ollu jamit pystyssä, välillä musaa tuli kaheltakin koneelta ja mankasta yhtäaikaa xD Erityisesti luokallani olleet kaksoset jäi tän biisin myötä mieleen, siskokset kun jatkuvasti tappeli millon mistäkin mutta kun oli aika kuunnella musaa, johan löyty rauha ja yhteiset musiikkivalinnat.

"Joko perustetaan hamppukaupunki,
missä talot on hamppua tietenki,
josko perustetaan kauniimpi kaupunki,
ku turku tampere tai helsinki..."
Toinen viime lukukaudesta muistuttava biisi on Kapteeni Ä-änen Hamppukaupunki biisi. Kuten oon jo aiemmissa teksteissä kertonu, meille muodostu aika tiivis kaveriporukka mikä sai opelta nimityksen Volvojengi. Pitkästä aikaa tunsin kuuluvani johonkin, koin oloni hyväksytyks :) Löysin uusia puolia musamakuuni kun vajaa vuosi popitettiin jatkuvasti Jukka Poikaa, Raappanaa, Junoo yms.

"Yhtenä iltana vannoisi rakkauttaan.
Yhtenä iltana maailma ois kohdallaan.
Yhtenä iltana aikuiset lapsia ois..."
Alkuperäsesti Hectorin, mutt Saran Roskisprinssissä esittämä Yhtenä iltana muistuttaa mua ehkä petollisestakin kesäromanssista. Taas kerran tuli lähdettyä suhteeseen väärältä pohjalta, uskoteltua itelle ett kyll tää tästä viel (joskus) ja lopulta oli todettava ettei suhde toiminu pitkän välimatkan takii. Mä en yksinkertaisesti jaksa, jos nään kumppania kerran kolmessa viikossa tunnin ajan. Toiset siihen pystyy, niille se sopii, mutt mulle ei.

"Hei Dodo-sorsa, 
olet kadonnut keskellä yötä,
räpylöittesi läpse vaimeni lähtösi myötä.
Hei Dodo-sorsa, 
jäi karttasi yöpöydän alle, 
sinun pelkään eksyvän yksin maailmalle...."
Robotti Vipusen Dodo-sorsa  on yks niistä biiseistä mikä soi lukukauden alkaessa aika paljonkin meiän luokan keskuudessa. Ihanimpia hetkiä oli kun chillattiin lähes koko luokka sisällä ja muutama meiän luokan likka alko laulaan mukana kun tää laitettiin soimaan Youtubesta. Uskomattoman hyvä lastenlaulu :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti