25. heinäkuuta 2012

Kotiviikko

Niin ihana kun kahen viikon reissu olikin, on ihanaa olla välillä kotonakin. Vaikka sää näyttää synkältä ja mieltä latistaa tieto koulun jatkumisesta jo vajaan kahen viikon päästä, rästiytyneet kotityöt osaa karistaa moiset murheet. Petivaatteet on vaihtunu raikkaimpiin, kokkaustaitoja kartotettu ja äsken lähti kuudes koneellinen pyykkiä pyöriin. Kun kerta taloyhtiön pyykkivuorot on kuustuntisia, niin pestään sit kaikki mahollinen kerralla :) Kaupungista oon lähes tulkoon viimesillä rahoilla hakenu henkareita, vahakangasta, ikkunanpesulastaa jne. Asioita ja esineitä joilla kodista saa entistä enemmän kodin.
Hävettää jopa myöntää mutt koko kesäloman ajan oon lähes päivittäin istunu tuntitolkulla koneella. Tai no...ainakin tän heinäkuun ajan. On ollu blogeja lukematta, (festari)kuvia jakamatta, kuulumisia postattavana. Tän kotiviikon yhtenä tavotteena on saada päivärytmi taas kuosiin-tarkoittaen myös jotain rajaa koneen käyttöön. Rästiytyneet kotityöt on siinä vaiheessa oiva puuha ja kirjastokorttikin on osoittautu yllättävän hyödylliseks. Uni tulee paljon paremmin, kun lukee kirjaa pari lukua ennen nukkumaanmenoo-sen sijaan ett istuis koneella.
Kaikenlaista on tullu jo touhuiltua parin päivän aikana eikä työlista näytä lyhenevän. Pitkään aikaan mua ei ees ahdista moinen, kiva vaan ett on jotain "oikeeta" tekemistä. Maanantaina suuntaankin kesän viimeselle riparille, sieltä Hakkapeliitoille ja sit jo alkaakin aherrus koulun penkillä. Kukaan ei puhu lomalta palautumislomasta sillä sellasta ei tarvita. Siitä huolimatta, ett oon kesän lentäny paikasta toiseen, viettäny päiviä minuuttiaikataululla, mulla on levänny olo. Oon tehny sellasia asioita joitten tiesin antavat virtaa ja voimia syksyyn :)

2 kommenttia: